عاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: ۲۱ پروژه پیشنهادی فولادمبارکه در قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان حمایت خواهد شد.

حمایت از ۲۱ پروژه پیشنهادی فولادمبارکه در قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان
 
 

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور پیش از ظهر شنبه  4 آذرماه در آئین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در خانه فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: ما در دوره چهارم معاونت علمی ریاست جمهوری ۲ رویکرد مستقل توسعه فناوری با نگاه کاشتن برای آینده و ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد واقعی کشور شامل نفت، معدن، ماشین سازی و ...این دو رویکرد را پیاده سازی خواهیم کرد، ادامه داد: قانون راهبردی جهش تولید دانش بنیان یک قانون درست در مجلس بود که بسیار تاثیرگذار است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در ۲۶ پروژه پشنهادی فولاد مبارکه که همه اجرایی می‌شود ۲۱ پروژه مورد تایید فناورانه معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است، ادامه داد: این پروژه‌ها به ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، حداقل به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از محل قانون جهش در تولید اقتصاد دانش بنیان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح همه این پروژه‌ها باشیم، از سویی باید توجه داشت که باعث خوشحالی است که صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد مبارکه که صنعتی پیشران است الگوی شرکت‌های کوچکتر است و در این شرایط، اقدامات فولاد مبارکه در این صنایع ادامه دار خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه امروز قراردادهای خیر و مبارکی به امضا خواهد رسید، ادامه داد: این اسناد برکات خوبی برای صنعت و معدن کشور خواهند داشت.

وزیر صمت گفت: امروز تلاش می‌کنیم صنایع کوچک و به ویژه دانش بنیان‌ها را به صنایع بزرگ وصل کنیم و این امر برای خلق دانش و حل مسئله در دستور کار است.

 عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲ در آئین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در خانه فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: امروز باید بیش از گذشته به هوشمندسازی برسیم چرا که این ابزار می‌تواند عنصری برای موفقیت در بازارهای جهانی باشد.

وی با بیان اینکه صنایعی مانند فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران باید بازار دنیا را در دست بگیرند، ادامه داد: این ۲ صنعت باید در کشور رهبری هوشمندانه داشته باشند.

وزیر صمت با بیان اینکه رهبری هوشمندانه صنایع بزرگ تاکید رهبر معظم انقلاب است، ابراز کرد: اینکه ما شغل ایجاد کنیم نشان هوشمندی است، باید گلوگاه‌ها را شناسایی و هوشمندانه آنها را مدیریت و کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در وزارت صمت نگاه هوشمندانه در دستور کار است، تصریح کرد: ما به دنبال تولید داخل، اشتغال و ... هستیم و آن هم بر مبنای عقل صورت می‌گیرد.

علی‌آبادی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنیم صنایع کوچک و به ویژه دانش بنیان‌ها را به صنایع بزرگ وصل کنیم، افزود: این امر برای خلق دانش و حل مسئله در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ما باید آینده را از مسیر عقل برای دیگران بسازیم.