مراسم افتتاحیه و آغاز به کار رسمی پانزدهمین نمایشگاه صنعت فولاد با حضور فعالان این عرصه و برخی مقامات استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در مراسم افتتاحیه این رویداد نمایشگاهی گفت: ضمن تسلیت ایام اربعین لازم است یادآوری نمایم که از یازده استان و 160 مشارکت کننده در این نمایشگاه حضور دارند و در مقام مقایسه با دوره‌های گذشته در این دوره میزبان شرکت‌های دانش بنیان هستیم و امیدواریم طی چهار روز برگزاری این رویداد نمایشگاهی شاهد تبادلات، هم‌اندیشی و ارایه دیدگاه‌های جدید باشیم.

عسکرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران اظهار داشت: متاسفانه ما در ساختار امروز کشورمان ژنرال و متخصص برای حوزه معدن و صنایع معدنی نداریم و امیدوارم ساختار در زنجیره معدن شکل مطلوب به خود بگیرد تا امکان استفاده از تجربه‌های ارزشمند بیشتر فراهم شود.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: اصفهان به عنوان پایتخت صنعت فولاد در کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارد و اکثر تولید کنندگان در این استان متمرکز شده‌اند و بزرگترین دستاورد برگزاری نمایشگاه فولاد می‌تواند حذف واسطه و آشنایی تولید کننده و مشتری و کسب اطلاعات از همدیگر باشد.

حمیدرضا فولادگر، مشاور کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به اهمیت سند چشم‌انداز گفت: بدون داشتن سند و چشم‌اندازی مشخص برای دست یافتن به توسعه امکان محقق کردن توسعه و پیشرفت وجود نخواهد داشت و یکی از مهمترین چالش‌هایی که پیش روی صنعت فولاد کشور قرار دارد، نبود سند چشم‌انداز است.